ULTIMATE EARS: CUM O MICĂ BOXĂ PORTABILĂ A CRESCUT POTENȚIALUL UNEI ÎNTREGI CATEGORII DE PRODUSE - Daescu Bortun Olteanu
PR, Agentie, Daescu Bortun Olteanu
15700
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-15700,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode-theme-ver-14.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

ULTIMATE EARS: CUM O MICĂ BOXĂ PORTABILĂ A CRESCUT POTENȚIALUL UNEI ÎNTREGI CATEGORII DE PRODUSE

About This Project

Încă de acum 4 ani, iubitorii de muzică pot să își ia piesele preferate oriunde merg, mulțumită unui gadget mic, dar puternic: boxele compacte wireless Ultimate Ears.

La mijlocul anului 2014, Ultimate Ears, un brand deținut de Logitech, lansa boxele Ultimate Ears BOOM & Ultimate Ears ROLL pe piața din România. Dar după aproape 1 an de la lansare, vânzările erau încă sub target. În acest context, clientul avea un target clar pentru ultimul trimestru din 2015: dublarea numărului de unități vândute față de ultimul trimiestru al anului precedent.

Un plan ambițios presupunea un plan de comunicare ambițios. În a doua jumătate a anului 2015, compania plănuia să lanseze a doua generație de boxe portabile Ultimate Ears, dar piața nu era pregătită pentru lansarea acestora. Cum prima generație nu era încă un hit pe piață, am decis că aveam nevoie să facem din aceste boxe niște SUPERSTARURI și, în definitiv, niște drivere de imagine pentru Ultimate Ears BOOM 2.

Ne-am pus în gând să ducem la îndeplinire o misiune curajoasă: să educăm publicul român și să creștem o piață (actualmente) mică. Am mizat pe 3 scopuri principale: să creștem notorietatea brandului Ultimate Ears și a categoriei sale ca parte a portofoliului Logitech, dar și să ajutăm eforturile de marketing la raft. Era însă o singură problemă: aveam zero buget de PR (doar 11 boxe pentru activări) și doar 4000€ pentru activări in-store.

Aveam nevoie de un boom de imagine, așa că ne-am concentrat toate resursele către luna decembrie și implicit către sezonul cadourilor.

Aici intră în scenă 5 dintre cele mai cool și urmărite prezențe din social media românească, femei superbe cu peste 300.000 de followers.

Cu ajutorul boxelor, cele 5 fete au desenat Harta Muzicii Ultimate Ears, luând cu ele produsele peste tot și integrându-le în experiențele lor de viață. Această idee a venit natural în contextul în care orașul devine tot mai prietenos cu oamenii, creeând noi zone pietonale sau verzi, precum și spații recreaționale.

Primele care au pus boxele Ultimate Ears BOOM pe harta muzicii au fost divele din social media. Fetele au explorat diferite zone ale Bucureștiului și Clujului, unde au făcut poze alături de boxele lor Ultimate Ears BOOM & UE ROLL, subliniind caracteristicile unice ale acestui gadget și creând povești despre muzică și acele locuri. Printre destinațiile lor de relaxare sau sport s-au numărat și: cele mai cool parcuri din București, Hotel Cișmigiu – un loc istoric in București sau o pisicnă populară în oraș.

Ca o dovadă adițională a calității boxelor Ultimate Ears, am realizat un parteneriat cu retailerul premium din segmentul IT&C, Media Galaxy, care a găzduit un stand la care consumatorii să poată încerca produsul pe toată durata sărbătorilor de iarnă.

O lună mai târziu, am analizat rezultatele generate de campania noastră: peste 60 de articole în print, online și la TV, la care se adaugă și statistici de social media remarcabile: 27.458 de like-uri și 1056 de comentarii pe Instagram și alte 2557 like-uri și share-uri pe Facebook. În final, nu asta a fost modalittaea de a măsura succesul campaniei noastre. Țineți minte targetul clientului nostru de a crește vânzările cu 200%? La finalul campaniei, Logitech vânduse cu 357% mai multe boxe compacte din familia Ultimate Ears în număr de unități vândute și cu 372% mai mult în valoare, depășind vânzările cumulate ale competitorilor săi.

 

Date
Category
Gaming