About this project:
Client: British American Tobacco (BAT)
Data lansare: august 2019
Locație: Punctele de frontieră terestre și aeroporturile din România
Public țintă: persoane care tranzitează România, care părăsesc teritoriul țării pentru desinații din spațiul UE și non-UE, persoane care ajung în România, personalul din aeroporturi
Rezultate: Peste 1 milion de materiale informative (flyere, postere, roll-up-uri și videouri) au fost distribuite la punctele de frontieră
Context:
Contrabanda cu ţigări ocupă segmentul cel mai important, ca volum, din totalul bunurilor traficate ilicit pe teritoriul României. Impactul social al contrabandei cu țigări este deosebit de îngrijorător: oamenii care nu au locuri de muncă sau surse de venit cad în capcana rețelelor de criminalitate.
Scopul campaniei desfășurate în punctele de frontieră este să informeze publicul larg asupra consecințelor grave ale traficului ilicit cu produse din tutun, atât la nivel individual, prin asprele sancțiuni legislative, cât și la nivel social și economic, prin întreținerea unor surse de venit pentru rețele de crimă organizată.
Campania, parte a programului „Stop Contrabanda” s-a desfășurat în parteneriat cu Poliția de Frontieră Română, ANAF și Direcția Generală a Vămilor.
„În fiecare an, prin punctele de trecere a frontierei României trec peste 60 de milioane de persoane. Parte dintre ele nu știu, de exemplu, că în țările din cadrul Uniunii Europene poți transporta maximum 40 de pachete de țigări, iar în țările din afara Uniunii, maximum 10 pachete sau că la intrarea în țară poți avea asupra ta 40 de pachete de țigări dacă intri din spațiul comunitar sau 2 pachete dacă intri din spațiul extracomunitar. Prin campania demarată astăzi, continuăm programul început în 2017 și aducem la cunoștința publicului larg informațiile necesare asupra prevederilor legale privind cantitatea permisă de produse din tutun în timpul călătoriilor. Platforma Stop Contrabanda este o sursă permanentă de informare a consumatorilor cu privire la consecințele contrabandei, dar și despre rezultatele autorităților în combaterea acestui fenomen”, a declarat Ileana Dumitru, Director of Legal & External Affairs în cadrul British American Tobacco.